Studenci z PW skonstruowali silnik rakietowy na paliwo ciekłe

Studenci z Politechniki Warszawskiej zbudowali silnik rakietowy na paliwo ciekłe. To jeden z pierwszych takich silników w Polsce. Udany test napędu został przeprowadzony początkiem maja. czytaj więcej

Polscy badacze opracowali sposób na wydajniejsze ogniwa fotowoltaiczne

O najbliższej przyszłości fotowoltaiki zadecydują materiały z grupy perowskitów – twierdzą naukowcy z Instytutu Chemii Fizycznej PAN i Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Badacze zaprezent... czytaj więcej

Studenci z Wrocławia budują elektryczny motocykl przystosowany do Rajdu Dakar

Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej budują pierwszy w Polsce Lekki Elektryczny Motocykl Dakarowy – LEM Thunder. Motocykl swoją premierę będzie miał już w... czytaj więcej

Polski sektor kosmiczny coraz mocniejszy. Końcem maja Forum Sektora Kosmicznego 2018

Z końcem maja odbędzie się Forum Sektora Kosmicznego 2018, czyli najważniejsze wydarzenie gospodarcze dla firm, instytucji i przedstawicieli świata nauki, zaangażowanych w rozwój tej dynamicznej gałęz... czytaj więcej

Zielone papugi zadomowiły się w Polsce. Potwierdzono pierwszy lęg

O tym, że inwazja papug w Polsce to tylko kwestia czasu, donosili ornitolodzy już kilka lat temu. I stało się. W Nysie potwierdzono obecność pary aleksandretty obrożnej z dwoma pisklętami – donosi Bir... czytaj więcej

Rekordowy rok polskiej firmy z sektora kosmicznego. Dostarczy aż 10 produktów dla ESA

W 2018 roku Astri Polska dostarczy aż 10 gotowych produktów dla Europejskiej Agencji Kosmicznej. Jest to rekordowy rok pod tym względem, jednocześnie wyróżniający firmę w Polsce i w regionie. czytaj więcej

Polska firma weźmie udział w misji ESA, której celem jest „zważenie” drzew na Ziemi

Polscy inżynierowie z firmy SENER Polska wezmą udział w nowatorskiej misji kosmicznej Biomass organizowanej przez Europejską Agencję Kosmiczną. Jej celem jest „zważenie” drzew na naszej planecie, aby... czytaj więcej

Spotkanie „Startupy w Pałacu - KOOPERACJA”

We wtorek odbyło się wydarzenie w ramach projektu Startupy w Pałacu: KOOPERACJA, którego tematem przewodnim była współpraca korporacji ze startupami. W spotkaniu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą uczest... czytaj więcej

Wrocławscy lekarze przeszczepili rzepkę od zmarłego dawcy. To drugi taki zabieg na świecie

Wrocławscy lekarze dokonali pierwszego w Polsce i drugiego na świecie przeszczepu rzepki od zmarłego dawcy. Innowacyjny zabieg został przeprowadzony w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu. czytaj więcej

Polska aparatura na pokładzie chińskich sond lecących na Księżyc

Naukowcy z Centrum Badań Kosmicznych PAN zaprojektowali i wykonali instrumenty badawcze, które polecą w kierunku Księżyca na pokładzie chińskiej sondy Chang’E-4. Przeprowadzone niedawno testy aparatur... czytaj więcej