Dziewiąta Planeta faktycznie istnieje? Badacze twierdzą, że mają kolejny dowód

Na zewnętrznych rubieżach Układu Słonecznego może znajdować się jeszcze jedna planeta. Wskazują na to nowe obserwacje dziwnie zachowującego się obiektu daleko za orbitą Plutona. To już kolejne takie doniesienia na przestrzeni ostatnich kilku lat. czytaj więcej

Pierwszy międzygwiezdny imigrant w Układzie Słonecznym

Astronomowie odkryli pierwszego stałego imigranta w naszym Układzie Słonecznym. Asteroida, obecnie znajdująca się na orbicie Jowisza, jest pierwszym znanym obiektem, który został przechwycony z innego... czytaj więcej

Chiny wystrzeliły satelitę do badania niewidocznej strony Księżyca

Chiny wyniosły w przestrzeń kosmiczną satelitę, który jest częścią ich szeroko zakrojonego programu księżycowego Chang’E-4. Wystrzelony dziś satelita umożliwi w przyszłości komunikację z sondą, która... czytaj więcej

Pierwsze zdjęcie teleskopu TESS

Wyniesiony w ubiegłym miesiącu w przestrzeń kosmiczną teleskop TESS przesłał pierwsze testowe zdjęcie. Sonda wkrótce rozpocznie poszukiwania planet pozasłonecznych wokół gwiazd stosunkowo bliskich Sł... czytaj więcej

Zaobserwowano jedną z pierwszych galaktyk we Wszechświecie

Tworzenie się gwiazd w odległej galaktyce MACS1149-JD1 rozpoczęło się bardzo wcześnie, bo zaledwie 250 milionów lat po Wielkim Wybuchu – twierdzą astronomowie. Zaobserwowali oni galaktykę, która ich z... czytaj więcej

CubeSaty lecące na Marsa wykonały przypadkowo zdjęcie Ziemi i Księżyca

Sonda Voyager I w 1990 roku wykonała najsłynniejsze chyba zdjęcie naszej planety, na którym widać Ziemię i Księżyc. Podobną fotografię wykonał kilka dni temu jeden z CubeSatów wysłanych razem z misją... czytaj więcej

Monstrualna czarna dziura, która pożera gwiazdy co dwa dni

Australijscy astronomowie znaleźli najszybciej rosnącą czarną dziurą w znanym nam Wszechświecie. Jej apetyty jest ogromny. Co dwa dni konsumuję masę równoważną masie naszego Słońca. czytaj więcej

NASA znalazła ślady aktywności gejzerów na Europie w danych sprzed 20 lat

Jeden z księżyców Jowisza – Europa – od dawna budzi zainteresowanie astrobiologów. To jedno z najlepszych miejsc poza Ziemią do poszukiwań życia w naszym Układzie Słonecznym. Ponowna analiza danych z... czytaj więcej

NASA zamierza wysłać na Marsa helikopter

Razem z misją NASA Mars 2020 na Czerwoną Planetę poleci helikopter - mały, autonomiczny wiropłat, który będzie badał planetę z powietrza. Tego typu pojazdy latające mogą zmienić przyszłość eksploracji... czytaj więcej

Niezwykłe obrazy z Marsa przesłane przez sondę TGO

Sonda Trace Gas Orbiter pracująca w ramach misji ExoMars przesłała pierwsze zdjęcia po zmianie orbity. Na fotografiach widać krater uderzeniowy Koroleva znajdujący się na północnej półkuli Czerwonej P... czytaj więcej