KOSMOS

Teleskop Hubble’a ujawnia nieznane właściwości gwiazdy neutronowej

Niezwykła emisja światła podczerwonego wykryta przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a ze znajdującej się stosunkowo blisko gwiazdy neutronowej może wskazywać na nowe, nieznane wcześniej właściwości tego typu obiektów. czytaj więcej

Yusaku Maezawa poleci ze SpaceX w podróż wokół Księżyca

Pierwszym turystą, który poleci z firmą SpaceX w podróż wokół Księżyca będzie japoński miliarder Yusaku Maezawa – poinformował Elon Musk. Lot planowany jest na 2023 rok. czytaj więcej

Co mówią fale grawitacyjne o dodatkowych wymiarach?

Astronomowie z University of Chicago nie znaleźli żadnych dowodów na dodatkowe wymiary przestrzenne we Wszechświecie. Naukowcy oparli swoje badania o dane pozyskane z detekcji fal grawitacyjnych. czytaj więcej

SpaceX ma pierwszego klienta na lot dookoła Księżyca

Firma Elona Muska SpaceX ogłosiła, że ma pierwszego kosmicznego turystę, który poleci w podróż wokół Księżyca. Tożsamość podróżnika zostanie ujawniona 17 września. czytaj więcej

Sztuczna inteligencja odkryła nowe sygnały radiowe spoza galaktyki

Badacze z projektu SETI zastosowali algorytmy uczenia maszynowego do analizowania danych z radioteleskopu Green Bank. Dzięki temu odkryto nowe, powtarzające się sygnały FRB z tajemniczego źródła okreś... czytaj więcej

Pluton został pozbawiony statusu planety niesłusznie?

Degradacja Plutona do planety karłowatej wywołała wiele kontrowersji. Decyzja ta nie wszystkim się spodobała, ale jak twierdzą amerykańscy naukowcy, powód, przez który Pluton stracił status planety, n... czytaj więcej