AKTUALNOŚCI

W świecie nauki tak wiele się dzieje. Każdego dnia pojawiają się nowe teorie i podejmowane są inicjatywy o przełomowym znaczeniu. Z zainteresowaniem wszystkiemu się przyglądamy i na bieżąco publikujemy wiadomości ze świata nauki, których poszukują pasjonaci różnych dziedzin. Piszemy o najnowszych koncepcjach i przeprowadzanych eksperymentach, jak również patentach, które zyskały już akceptację środowiska naukowego. Dowiedz się o ciekawostkach ze świata nauki, o których na bieżąco informujemy w serwisie.

Teranostyka - medycyna szyta na miarę

Teranostyka, czyli ścisłe połączenie diagnostyki i terapii w celu dobrania do potrzeb konkretnego pacjenta celowanego leczenia - bezpiecznego i jednocześnie skutecznego, to przyszłość medycyny – w tym medycyny nuklearnej. Medycyna personalizowana, te... czytaj więcej

Kawałek bursztynu z pierwszą znaną skamieliną młodziutkiego węża

W ręce paleontologów trafiła niezwykła bryłka bursztynu z doskonale zachowanym młodym wężem. Skamieliny węży to rzadkość. Badacze ustalili wiek bursztynu na około 99 milionów lat. czytaj więcej

Naukowcy ustalili, że suplementy kwasów omega-3 są nieskuteczne

Naukowcy w nowych badaniach zakwestionowali skuteczność suplementów kwasów omega-3. Według nich mają one niewielki wpływ lub nie mają żadnego na ryzyko wystąpienia chorób serca czy udarów mózgu. czytaj więcej

Co dzieje się z górą lodową A68, która oderwała się od Antarktydy rok temu?

Jedna z największych, udokumentowanych gór lodowych, która w ubiegłym roku oderwała się do Antarktydy, pozostaje w większości nietknięta. Jak pokazują najnowsze zdjęcia satelitarne, nie oddaliła się t... czytaj więcej